Herbata imbirowa - najprostsza

Jak Kochani po świętach? Pewnie przejedzeni świątecznymi smakołykami i łakociami.

Dzisiejszym wpisem chciałabym przyjść Wam na pomoc i ulżyć, bowiem herbata imbirowa jest pomocna przy dolegliwościach trawiennych i nudnościach.

Imbir jest jedną z najstarszych roślin leczniczych i przyprawowych, znany jest już od ponad 5 tys. lat. Ma intensywny aromat, świeżą, lekko słodkawą, drzewną nutę dzięki zingiberolowi – składnika olejku eterycznego. Zawiera także substancje żywicowe – gingerol i zinferon – które odpowiadają za palący, lekko gorzki smak. Dzięki tym substancjom imbir ma działanie, m.in.: ułatwiające trawienie, łagodzące mdłości, zmniejszające agregację, czyli zlepianie płytek krwi, łagodzące bóle miesiączkowe, jest także pomocy przy leczeniu przeziębień i migren, ma działanie przeciwobrzękowe, odświeżające i odkażające, pomocny przy higienie jamy ustnej, zwiększa koncentrację i polepsza krążenie krwi.

A oto przepis na najprostszą wersję herbaty imbirowej; kolejnym razem pokażę Wam wersję wzbogaconą – moją ulubioną!

Składniki na herbatę imbirową – najprostszą:

  • 1 l wody
  • ok. 2 cm imbiru
  • cytryna
  • miód do smaku


Jak przygotować herbatę imbirową – najprostszą:

Wodę zagotowujemy w rondelku, dodajemy imbir pokrojony w cienkie plasterki lub starty (nie trzeba obierać).

Gotujemy na wolnym ogniu przez około 15 minut, a następnie wyłączamy grzanie i odstawiamy na ok. 10 minut do naciągnięcia naparu.

Gdy woda imbirowa przestygnie przecedzamy napar przez nylonowe siteczko (jeśli użyliście startego imbiru, a jeśli dodaliście plasterki, to można pozostawić), dodajemy sok z cytryny i miód do smaku – wcześniejsze ich dodanie do gorącej wody zneutralizuje dobroczynne właściwości zarówno cytryny jak i miodu. 

Na zdrowie!

Poprzedni postNastępny post

Zobacz również

Fit proteinowe brownie z cukinią i masłem orzechowym (bezglutenowe)

07-02-2020 

Kurczak Cacciatore

04-02-2020 

Babka budyniowo-majonezowa XXL

01-02-2020 

Komentarze

  • brak komentarzy