Zapiekana kasza jaglana z rabarbarem

Zapiekana kasza jaglana to wariacja na temat zapiekanego ryżu, tyle że w zdrowszej wersji, bowiem kasza jaglana to samo zdrowie. 

Kasza jaglana powstaje z prosta i jest to jedna z najstarszych i najzdrowszych kasz. Ma mało skrobi i dużo łatwo nieprzyswajanego białka, wyróżnia się także najwyższą zawartością witaminy z grupy B: B1, B2, B6 oraz żelaza i miedzi. Jest zasadotwórcza, jako jedna z nielicznych kasz, dzięki czemu przywraca równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Jest także lekko strawna i nie uczula, bowiem nie zawiera glutenu, może być podawana osobom cierpiącym na celiakię i niedokrwistość. Posiada właściwości antywirusowe, zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, poprzez wysuszanie nadmiaru wydzieliny, jest “lekarstwem” na przeziębienia i katar. Kasza jaglana zawiera także krzemionkę, która działa zbawiennie na włosy, skórę i paznokcie. Zapobiega także odwapnianiu kości. Zatem jedzmy kaszę jaglaną na zdrowie!

A ja już teraz zapraszam Was na przepis na zapiekankę z kaszy jaglanej na słodko. 

Do przygotowania możecie użyć kaszy, która Wam została lub ugotowanej dzień wcześniej, chyba że specjalnie ugotujecie ją do tego przepisu.

Można podać ją na ciepło, np. na śniadanie lub kolację i na zimno, zabierając, np. na lunch do pracy czy szkoły; sprawdzi się także na pikniku.


Składniki na zapiekaną kaszę jaglaną z rabarbarem (4 porcje):

  • 200 g kaszy jaglanej suchej, ewentualnie 2 torebki ugotowanej kaszy
  • 2 duże jabłka
  • 1 duża łodyga rabarbaru
  • kilka truskawek – opcjonalnie
  • 1 łyżka oleju kokosowego nierafinowanego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • chipsy z kokosa lub ulubione orzechy


Jak przygotować zapiekaną kaszę jaglaną z rabarbarem:

Na wstępie należy ugotować kaszę jaglaną, a następnie wystudzić (można ugotować spokojnie dzień wcześniej lub użyć kaszy, która została np. z obiadu).

Jabłka pozbawiamy gniazd nasiennych i ścieramy na dużych oczkach tarki, rabarbar myjemy i kroimy na małe kawałki.

Kaszę jaglaną łączymy ze startym jabłkiem, rabarbarem, olejem kokosowym i cynamonem.

Przekładamy do formy do zapiekania (u mnie wym. 21×21 cm).

Na wierzchu układamy kilka pokrojonych truskawek i posypujemy chipsami z kokosa lub orzechami. 

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180°C i zapiekamy przez około 30 minut.

Smakuje zarówno podana na ciepło, jak i na zimno. 

Smacznego!

******
kalorie (kcal): 243 kcal (1 porcja)
białka (B): 6,0 g
tłuszcze (T): 4,3 g
węglowodany (W): 45,9 g
******

Poprzedni postNastępny post

Zobacz również

Jak wybrać, przygotować i ugotować szparagi

10-05-2013 

Owsianka kokosowa

09-05-2013 

Grillowane szparagi w szynce parmeńskiej

08-05-2013 

Komentarze

  • brak komentarzy